Zdjęcie w tle

Skręcony staw skokowy

20 lipca 2023
Skręcony staw skokowy

Uraz stawu w praktyce.

Nie zawsze pamiętamy jak ważną wartością w treningu jest "obecność". Kiedy doprowadzisz do przeciążeń, a co gorsze urazu, nie możesz realizować planu treningowego. Podobnie sytuacja wygląda z powrotem po urazie. Chcesz wrócić jak najszybciej do trening, ale często za szybki powrót skutkuje wydłużeniem nieobecności.

Najczęściej popełniane błędy po urazie stawu skokowego:

  • brak lub lekceważenie diagnostyki,
  • pominięcie "nudnych" ćwiczeń korygujących mobilność stawu, odbudowujących stabilność stawu i prioprocepcję kończyny,
  • zbyt szybki powrót do pełnych obciążeń treningowych. 

Pamiętaj, że każdy uraz i każdy ból powoduje zmiany w funkcji narządu ruchu czyli zaburzenia kontroli układu nerwowego nad napięciem mięśni. Odbudowa "funkcji" przebiega o wiele szybciej i bezpieczniej, jeżeli właściwie zaplanujesz i dobierzesz ćwiczenia.

Poniżej kilka ćwiczeń, które pomogą Ci bezpiecznie wrócić do treningu.  Dzięki nim odbudujesz mobilność i stabilność stawu skokowego, a także zaburzoną urazem "funkcję" kończyny. Ćwiczenia są jednocześnie testem i oceniają różnicę miedzy zdrową, a kontzjowaną stroną. Dlatego dadzą Ci odpowiedź czy jesteś gotowy wrocić do treningu, czy potrzebujesz jeszcze czasu na wyrównanie braków i asymetrii.

 

Wydarzenia

Zobacz wszystkie

30 czerwca 2024

Zapraszamy na zajęcia wakacyjne.

Zapraszamy na zajęcia wakacyjne. Zapraszamy na zajęcia wakacyjne.
Kolejny wspaniały sezon ... Czytaj więcej

26 maja 2024

Treningi czerwcowe.

Treningi czerwcowe. Treningi czerwcowe.
Czerwiec pod względem treningów ... Czytaj więcej